Vimarhem-Logotyp
Vimarhem-Logotyp

Ändrade villkor för pappersavier

Vi på Vimarhem arbetar ständigt för att effektivisera vår verksamhet och minska vår miljöpåverkan. Som ett led i detta kommer vi att göra förändringar i hur hyresavier skickas ut.

Från och med 1 januari 2026 kommer vi att ta ut en avgift för utskick av pappersavier.
Från och med 1 januari 2027 kommer pappersavier att upphöra helt.

Det innebär att du som idag får din hyresavi som pappersfaktura behöver välja ett annat aviseringssätt senast 31 december 2026.

Du kan istället välja något av följande kostnadsfria alternativ:

E-faktura – Fås direkt till din internetbank. Enkelt, säkert och miljövänligt.

Autogiro – Hyran dras automatiskt varje månad på förfallodagen.

PDF-faktura via e-post – Får du direkt till din inkorg.

Kivra – Digital brevlåda för säker hantering av dokument.

Vi rekommenderar att du redan nu byter till ett digitalt alternativ för att slippa avgiften från årsskiftet och för att säkerställa att du får dina hyresavier i god tid framöver.

Så gör du för att byta aviseringssätt:

E-fakturaKontakta din bank för att anmäla e-faktura.

Autogiro, PDF-faktura via e-post & Kivra Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att göra bytet.

Har du frågor eller behöver hjälp att välja det alternativ som passar dig bäst är du varmt välkommen att kontakta oss på 010-356 98 00 vardagar 10.00-12.00 samt 13.00-15.00 eller vimarhem@vimmerby.se.

Tack för att du hjälper oss att bli mer hållbara och effektiva!